Србија и Балкан

Нов систем наплате и контроле Бус плус карата: Уместо појединачних, дневна карта од 200 динара

Месечне карте коштаће 3.000 динара за једну зону, а 3.500 за две зоне
Нов систем наплате и контроле Бус плус карата: Уместо појединачних, дневна карта од 200 динара© Antonio Ahel/ATAImages

Београђанима се од маја у јавном градском превозу укида једнократна Бус плус карта која је коштала 89 динара, а уместо ње, али и свих карата за вожњу у све четири зоне, убудуће ће моћи да купе целодневну карту од 200 динара, али не на киосцима и у возилима ГСП-а.

Нов систем наплате и контроле карата на данашњој конференцији представио је градоначелник Београда Александар Шапић, уједно најављујући могућу тужбу компаније "Кенткарт" против Града због једностраног раскидања уговора.

"Уводимо модеран систем плаћања путем бесплатне апликације. Карта ће се куповати преко СМС поруке, апликације и на продајним местима Јавног предузећа 'Наплата превозне услуге'. Уводи се карта за седам дана по цени од 1.000 динара, укидају се постојеће карте за три и пет дана. Све повлашћене категорије које плаћају јефтинију цену карте имају једну тарифу – она је 1.000 динара, а сви ученици старости до 19 година добијају бесплатан превоз", објаснио је градоначелник Београда.

То важи и за старије особе од 65 година, али они неће морати да имају карту и годишњу допуну као до сада, напоменуо је Шапић.

"Пензионери ће се пријављивати преко апликације или ће добити доживотну бесплатну карту", рекао је градоначелник Београда и нагласио да ће месечне карте коштати 3.000 динара за једну зону, а 3.500 за две зоне.

Годишња карта биће 30.000 динара за прву, односно 35.000 динара за две зоне.

Шапић је додао да је као учесник градског апарата 2011. године када је Београд добио Бус плус систем, на располагању суда и да не бежи од одговорности ако се утврди да је он крив за валидаторе за које се испоставило да су неупотребљиви.

"Подаци које је валидатор обрађивао и слао су непотпуни и неупотребљиви. Показивали су само 20-30 одсто путника. Зато ћемо их укинути, путници неће бити у обавези да се валидирају и стварају гужву. У возила градског превоза улазиће се на сва врата, а наплату карата убудуће ће контролисати Бели, а не контролори", открио је Шапић.

Кад затекне путника без карте, Бели ће особи без карте уручити налог за плаћање посебне карте и неће јој тражити да напусти возило.

image