Србија и Балкан

Профил возача са каквим се ни полиција често не сусреће: Возио без дозволе, са 4,23 промила алкохола

Све преко 2,5 промила алкохола у крви потпада под степен изузетно тешког пијанства
Профил возача са каквим се ни полиција често не сусреће: Возио без дозволе, са 4,23 промила алкохола© Lennart Preiss/Getty Images

Смедеревска полиција јуче се, током рутинске контроле саобраћаја, сусрела са бахатим возачем који је возио свој "БМВ" у зони основне школе без возачке дозволе, али са 4,23 промила алкохола у крви.

"Саобраћајна полиција је у јучерашњој контроли утврдила да је том мушкарцу возачка дозвола већ одузета због казнених поена за раније саобраћајне прекршаје", саопштено је из Полицијске управе у Смедереву.

Полиција је мушкарца (38) искључила из саобраћаја и њему је тужилац прописао 24 сата задржавања у притвору. Против њега су поднете одговарајуће пријаве, додаје се у саопштењу.

Проф. Саобраћајног факултета у Београду Милан Вујанић за РТ Балкан каже да је мушкарац направио неколико различитих саобраћајних прекршаја и да сваки од њих посебно повлачи одговарајућу казну, која је још већа с обзиром да је реч о "повратнику".

"У зони основне школе законом је специфицирано да је дозвољена брзина 30 км/сат и оно што не би било саобраћајни прекршај негде у граду, у овом случају јесте. Поред тога, вожња у алкохолисаном стању веома је опасна и строго кажњива, не из нечије обести, већ зато што је време реаговања објективно продужено", објашњава саобраћајни инжењер.

Све преко 2,5 промила алкохола у крви потпада под степен изузетно тешког пијанства, каже Вујанић.  

"До два промила алкохола у крви, реакција се са једне секунде помера на две, а при кретању возила од 50 км/сат прелази се у просеку 14 метара у секунди, што значи да бисте ви нормално стали на 30 метара, али ћете због успорене реакције у томе успети тек на 44 метру и неко кога бисте избегли, ударићете га. Физички и физиолошки алкохол мења могућност возача да безбедно управља возилом, зато и јесте забрањен", подвлачи професор.

Он тврди да је Србија направила велики помак када је реч о казненој политици.

"Закон смо донели 2009. године и он утицао на смањење броја саобраћајних несрећа, броја повређених и незгода са смртним исходом. Безбедност саобраћаја Србије је такав да смо нешто мало лошији од просека у ЕУ", напоменуо је наш саговорник.

image