Свет

Кина против "Боинга" и "Ербаса" – полетео први кинески путнички млазњак

Од понедељка ће Ц919 саобраћати на редовној линији "Чајна истерн ерлајнса" између Шангаја и Ченгдуа, града на југозападу Кине
Кина против "Боинга" и "Ербаса" – полетео први кинески путнички млазњакwww.globallookpress.com © Keystone Press Agency

Први кинески путнички авион домаће производње полетео је на свој први комерцијални лет, што би могла бити прекретница у вишедеценијским напорима Кине да се у производњи летелица такмичи са западним ривалима – "Боингом" и "Ербасом".

Лет МУ9191 авио-компаније "Чајна истерн ерлајнс" први је комерцијални лет путничког авиона кинеске производње Ц919.

Око 130 путника полетело је новим авионом са аеродрома Хонгкиао у Шангају, а дочекани су у Пекингу воденим луком.

"У будућности ће путници моћи да изаберу да путују великим авионима домаће производње", јавила је државна кинеска телевизија Си-Си-Ти-Ви.

Од понедељка ће Ц919 саобраћати на редовној линији "Чајна истерн ерлајнса" између Шангаја и Ченгдуа, града на југозападу Кине.

Први модел ускотрупног млазњака, који прима 164 путника, званично је предат компанији "Чајна истерн ерлајнс" прошле године током церемоније на аеродрому у Шангају, коју су кинески државни медији видели као "важну прекретницу" за кинеску авио-индустрију.

Конкуренција "боингу 737 МАКС" и "ербасу А320"

Авион Ц919 производи кинеска државна компанија "Комершал еркрафт корпорејшн оф Чајна" (ЦОМАЦ), али многи његови делови, укључујући и моторе, долазе из иностранства.

Пекинг се нада да ће путнички млазни авион кинеске производње моћи да парира моделима "Боинга" и "Ербаса" као што њу 737 МАКС и А320.

Први млазни авион са комерцијалним потенцијалом смањиће потребу Кине да се ослања на технологију са Запада. Кина је уложила велика средства у производњу авиона јер настоји да постане самостална у прављењу кључних технолошких производа.

Заменик генералног директора кинеске компаније ЦОМАЦ саопштио је у јануару да су примили око 1.200 поруџбина за Ц919.

Компанија планира да у року од пет година повећа годишњи производни капацитет на 150 комада.

Азија, а посебно Кина, једно је од кључних тржишта за "Ербас" и "Боинг".

Прошлог месеца, "Ербас" је најавио да ће удвостручити своје производне капацитете у Кини, потписујући уговор о изградњи друге монтажне линије за А320 у Тјенђину.

Прва линија у граду на северу Кине отворена је 2008. године и производи четири авиона А320 месечно.

image