Свет

Људи су замењиви: Гугл промовише употребу вештачке интелигенције у медијима

"Гуглов" АИ четборд "бард" већ је познат по томе што лажне информације сервира као чињеничне
Људи су замењиви: Гугл промовише употребу вештачке интелигенције у медијимаGetty © Johannes Simon / Stringer

Технолошка компанија "Гугл" тестира алатку засновану на вештачкој интелигенцији која би требало да помогне новинарима и представља га главним новинским организацијама, преноси "Њујорк тајмс" позивајући се изворе. Лист је наводно  један од медија којима се "Гугл" обратио.

Интерно познат као "џенесис", овај алат је способан да генерише вести на основу информација које добије од корисника - ко, где, када, како се нешто десило, рекли су извори. Компанија то наводно види као "одговорну технологију" – компромисно решење за новинске организације које нису заинтересоване да замене људе вештачком интелигенцијом.

Двојица руководилаца који су видели "Гуглов" предлог наводно су га назвали "узнемирујућим".

Портпаролка "Гугла" тврди да "џенесис" не намерава да "замени суштинску улогу коју новинари имају у извештавању, креирању и проверавању чињеница", већ је замишљен да нуди опције за наслове и друге стилове писања.

Један извор је рекао да "Гугл" заправо гледа на "џенесис" као на "личног асистента за новинаре" који ће једноставне задатке аутоматски одрађивати, док ће се новинари од крви и меса фокусирати на захтевније задатке, попут интервјуисања или извештавања са терена.

Откриће да "Гугл" ради на четГПТ-у за новинаре изазвало је страховања да би "џенесис" могао да отвори Пандорину кутију лажних вести.

"Гуглов" АИ четборд "бард" брзо је постао озлоглашен по томе што је измишљао сложене лажи и представљао их као истину. Извршни директор Сундар Пичаи је признао да, иако се чини да су ове "халуцинације" ендемске међу великим језичким моделима АИ, нико не зна шта их узрокује или како да АИ остане искрен.

Што је још горе, "џенесис" би могао да маргинализује стварне вести ако "Гугл" подстакне њихово усвајање прилагођавањем својих алгоритама за претрагу да дају приоритет садржају генерисаном вештачком интелигенцијом, оценио је радио уредник Гејб Розенберг.

Неколико познатих новинских кућа окушало се у употреби вештачке интелигенције у редакцији и резултати нису били импресивни. Компанија "Базфид" прешла је са употребе вештачке интелигенције за генерисање прилагођених квизова до стварања десетина путописа и најаве да ће сав садржај бити генерисан вештачком интелигенцијом за мање од шест месеци, упркос томе што је својим писцима у јануару обећала да су њихови послови сигурни.

СиНЕТ је ухваћен раније ове године како чланке написане вештачком интелигенцијом представља као људски садржај и користи АИ за преуређивање старих чланака како би вештачки повећао своје рангирање на претраживачима.

Упркос овим катастрофама, "ОпенАИ", компанија одговорна за четГПТ, недавно је почела да потписује уговоре са великим новинским организацијама као што је Асошијејтед прес како би подстакла усвајање технологије у редакцији.

image