Магазин

Због чега летачко особље увек инсистира на томе да искључимо мобилни телефон при полетању и слетању

Ригорозна правила која су наметнуле авио-компаније нису ту те тако, већ ради наше безбедности. Оно најпопуларније јесте да се мобилни телеофни морају искључити приликом полетања и слетања или макар пребацити у "авионски режим", али - због чега је то тако? Откривамо вам прави разлог.
Због чега летачко особље увек инсистира на томе да искључимо мобилни телефон при полетању и слетању© Canva / Latino Life

Мобилни телефони су постали саставни део наше свакодневице и готово да не постоји прилика у којој смо спремни да их се одрекнемо, макар и на кратко. Ипак, када је реч о летењу авионом, искључивање телефона или његово прабацивање у "авионски режим" није предмет преговора, већ летачко особље на њему инсистира. Прави разлог је већини путника недокучив, али зато одговор на ово питање дају запослени у авијацији.

Телефон омета комуникацију са контролним торњем

Научна истраживања показала су да мобилни телефони могу да ометају комуникацију авиона са контролним торњем на земљи, али и изазвати проблеме у навигацији летелице, што при полетању и слетању може довести до катастрофалних последица. Из тог разлога је гашење мобилног телефона или његово пребацивање у "авионски режим" захтев свих авио-компанија, у најмању руку - током полетања и слетања авиона, преноси Си-Ен Тревелер.

Али, ако телефони већ ометају комуникацију између авиона и торња, због чега је у реду користити их током лета? Одговор на ово питање дала је Тамара Валуа директор за комуникације у компанији Визер: "Када авион достигне жељену висину, телефони више не могу да се "закаче" за базне станице, па је и њихово коришћење током те фазе лета потпуно безбедно".

Шта се дешава када заборавимо да искључимо телефон у авиону

"Уколико путник заборави да искључи телефон или да га пребаци у "авионски режим", то не значи нужно да ће се десити нешто страшно", наводи Тамара Валуа. Али, свакако је позорност путника пожељна. О томе да је на лету неко оставио укључен телефон летачко особље може лако да сазна - у уређајима које пилоти и стјуардесе користе у авиону за комуникацију чуће се шуштање или карактеристична "шкрипа" коју проузрокују сигнали које емитује телефон.

Хоће ли и у будућности ово правило наставити да важи, није најјасније. Једни сматрају да би развој технологија требало да ово правило "пошаље" у прошлост, док су други мишљења да ће бити немогуће потпуно га укинути. "За сада остаје непромењено правило да се електрични уређаји морају гасити током критичних фаза лета", наводи Лаура Линдзи, стручњак за путовања из компаније Скајскенер.

image
VV inauguration
banner