Србија и Балкан

Шапић: Ипак не избацујемо временске карте, коштаће само 50 динара

Све новине у вези са новим системом ће бити послате људима на адресе како не би било пласирања дезинформација и опструкција
Шапић: Ипак не избацујемо временске карте, коштаће само 50 динара© TANJUG/ BEOINFO

Информацију да ће Град Београд од маја укинути временску карту од 90 минута у јавном градском превозу, која је до сада коштала 89 динара, данас је исправио градоначелник Александар Шапић.

Он је, како је саопштено на сајту града, прихватио сугестије грађана и наложио Секретаријату за јавни превоз да делимично измени предлоге у вези са појефтињењем јавног превоза у Београду које је представио јуче.

"Након сугестије бројних корисника који су ми се јуче јавили, временска карта за 90 минута остаје, али смо одлучили да јој смањимо цену. Коштала је 89 динара, а сада ће и у зони А и у зони Б бити 50 динара, што је скоро упола мање", рекао је Шапић и додао да је новина у односу на јучерашњу најаву и то да ће се додатно смањити цена месечне карте за једну зону износити 2.500 динара. 

"Територија града више неће бити подељена на четири зоне са седам тарифа, већ ће убудуће град бити подељен на две зоне и постојаће две тарифе. Целодневна карта за обе зоне, која ће моћи да се користи за територију читавог града, коштаће само 200 динара, што је највеће појефтињење, јер је до сада за све зоне била 750 динара. Карта за седам дана коштаће само 1.000 динара, а раније је за пет дана коштала 2.390 динара. Следећа велика ствар јесте цена месечних карата, која се кретала од 2.990 до 4.990 динара, у зависности од зоне. Сада ће зона А или зона Б бити 2.500 динара, а обе зоне 3.500 динара", подсетио је Шапић. 

Предлог је да годишња карта кошта 25.000 динара за једну зону, односно 35.000 за обе зоне, док је до сада била 36.000 за једну, односно 54.000 за све зоне. 

"Осим основаца, право на бесплатан превоз имаће и средњошколци, који су до сада плаћали између 1.090 и 1.730 динара. Суграђани који имају више од 65 година били су у обавези да једном годишње оду на продајна места и да по цени од 417 динара добију годишњу карту. Сада више неће имати ту обавезу већ ће им карта бити бесплатна и доживотна", назначио је градоначелник поново.

Када је реч о повлашћеним категоријама, којих је до сада било неколико десетина, имале су обавезу да плаћају од 1.090 до 2.490 динара.

"Све категорије су задржане, само је цена линеарно смањена и износиће само 1.000 динара, истакао је Шапић. 

До сада је карта допуњавана на киоску, а сада нико више неће имати обавезу да има карту, већ ће напросто на киосцима допунити телефон и посредством СМС поруке плаћати јавни превоз.

"Наравно, они који имају постпејд телефонски рачун неће чак ни то морати да раде. Ко буде желео да има апликацију, она ће му омогућавати да брже и лакше плаћа превоз, као и да се пријави уколико спада у повлашћену категорију", навео је Шапић.  

Неће бити више валидирања карти, подсетио је.

"Ако се путник затекне без карте, неће бити избацивања из превоза, већ ће му бити дата могућност да казну плати, и то у наредних неколико дана по упола мањој цени", рекао је градоначелник.

Легитимацију, контролу и наплату обављаће Бели.

Он је подвукао да ће нови систем јавног превоза не само вишеструко појефтинити, него ће га значајно поједноставити и упростити.

"Даће нам прилику да поставимо нову платформу како би јавни превоз био далеко бољи, сврсисходнији и ефикаснији, те да покушамо да заједничким снагама исправимо неке ствари које су последњих двадесет година спровођене на начин на који можда није требало да се ради", закључио је градоначелник Шапић и додао да ће људима ове информације послати на адресе да не би било пласирања дезинформација и опструкција.

image