Србија и Балкан

Откривено шта радник није урадио и тако изазвао судар возова код Оџака

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић захтева од предузећа да контактирају све који су повређени и да им се исплати одштета у складу са законом
Откривено шта радник није урадио и тако изазвао судар возова код Оџака© FOTO TANJUG/ Srbija voz

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је вечерас да су према отправнику возова који је признао одговорност за железничку несрећу код Раткова, покренуте санкције, предвиђене законом.

Весић је за Танјуг рекао да је, према прелиминарним извештајима Инфраструктура железнице Србије, за несрећу у којој је у петак увече повређена 51 особа, крив људски фактор.

"Отправник станице у Раткову је признао усмено да је погрешио, односно да није проверио да ли је воз ушао у следећу станицу пре него што је пустио други. Наравно, сада се спроводи истрага у складу са законом. Ја сам већ данас затражио од железничких предузећа да припреме и план мера које можемо краткорочно да спроведемо како бисмо боље контролисали људски фактор. Без обзира на систем, ви никад не можете да предвидите сваку грешку коју може да направи човек или људи у делу система", навео је Весић.

Нагласио је да захтева од предузећа да контактирају све који су повређени и да им се исплати одштета у складу са законом.

Додао је да овакве несреће нису реткост, и да се дешавају свуда у свету.

"Ових дана је било сличних несрећа са 40 повређених у Минхену. Такође, пре два или три дана код Велике Плане, човек је покушао да заобиђе рампу на прузи и настрадао", рекао је Весић.

Он је истакао да држава не може да учини ништа како би подигла ниво безбедности на прузи, када неко одлучи да заобиђе рампу и прелази ван дозвољеног места.

"То је исто питање као када неко вози супротном страном ауто-пута. Поставите све знаке и даље некоме падне на памет да вози супротном страном. Једноставно за то је потребна мало већа саобраћајна култура и да будемо заиста свесни да то није могуће. Ми ћемо новим законом о безбедности железничког саобраћаја који треба да буде усвојен после избора следеће владе, предвидети заштитне ограде на свим пругама где ће се возити брзином преко 120 километара на сат, што ће иначе спречити оне преласке преко пруге који су постојали раније", навео је Весић.

Најавио је да је у плану да се реконструише 400 километара регионалних пруга у Војводини.

image