Србија и Балкан

Весић: Са кинеском компанијом потписан протокол о набавци девет електромоторних возова

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре је нагласио и да ће ови возови бити испоручени најкасније до 31. децембра 2026. године

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић потписао је данас Протокол о разумевању и сарадњи са компанијом ЦРРЦ "Чангчун Риалвеј вијакл" (CRRC "Changchun Railway Vehicles Co) о набавци нових девет електромоторних возова.

Овај документ је у Влади Србије испред ЦРРЦ потписао је председник Управног одбора те компаније Лиу Чан.

Весић је након потписивања протокола казао да је данас важан дан за железницу у Србији јер означава почетак изградње опремања и модернизације градске железнице.

"Потписан је уговор за куповину девет електромоторних возова за брзине од 120 километара на час", рекао је Весић.

Он је нагласио да је набавка тих возова у циљу осавремењавања возног парка "Србијавоз" а.д. за потребе саобраћаја возова на будућој новоизграђеној прузи Земун поље – Аеродром "Никола Тесла" – Национални стадион и повезивања цента града Београда и околних насеља са специјализованом изложбом "ЕКСПО 2027".

Весић је нагласио и да ће ови возови који се набављају бити произведени у фабрици ЦРРЦ у Кини и требало би да буду и испоручени најкасније до 31. децембра 2026. године.

"Ови возови ће бити прилагођени свим стандардима ЕУ", рекао је министар.

Према његовим речима, новим електричним возовима који се купују показаће се један нови квалитет превоза у Београду.

"Као што су кинески брзи возови који смо добили показали да имају добар квалитет, шта више одличан, тако смо сигурни да ћемо и са овим електромоторним композицијама које купујемо показати један нови квалитет кад је у питању превоз људи у граду Београду", рекао је Весић.

Он је нагласио и да ови градови који имају шински превоз као доминантни систем превоза су градови у којима се људи осећају лепше, и они су бољи за живот јер омогућавају бољи комфор, а и доприносе смањењу загађења и заштита животне средине.

Додао је и да је МГСИ препознало да је ЦРРЦ једна од водећих светских компанија у области производње железничких возних средстава, што укључује производњу локомотива, кола, електромоторних и дизелмоторних ганитура и друга шинска возила, како за кинеско тако и за друга светска тржишта. И желело је да искористи то њихово велико искуство у Србији.

"Спремни смо да искористимо њихово велико искуство и експертизу у сектору саобраћаја и осигурамо адекватан пренос знања као подршку локалном развоју, укључујући унапређење железничког путничког саобраћаја у Србији и пратеће железничке индустрије", рекао је он.

У вези с тим, како је рекао, у претходном периоду одржано је низ састанака и реализоване су све припремне активности са представницима свих заинтересованих страна у вези са потписивањем предметног Протокола.

Подсетио је и да су Владе Србије и Кине 2009. године потписале Споразум о економској и техничкој сарадњи у области инфраструктуре. Потписивању протокола присуствовали су и помоћник министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Анита Димоски и вршилац дужности директора "Србијавоза" Иван Булајић.

image