Свет

Кинези покрећу револуцију на пољу аутомобилских батерија

Технологија батерија и даље се и снажно развија, а кинеске компаније предводе ове промене
Кинези покрећу револуцију на пољу аутомобилских батеријаwww.globallookpress.com © Huang Bohan

"Гоушн хај-тек", један од највећих произвођача батерија за аутомобиле у Кини, саопштио је да је развио технологију која ће обезбеђивати јефтиније и снажније батерије за електрична возила, преноси "Блумберг".

"Гоушн хај-тек" је недавно представио батерију која се састоји од литијума, гвожђа и мангана фосфата, скраћено ЛМФП, за коју тврди да ће захтевати пуњење на 1.000 километара. До сада су, углавном скупље никл-кобалтне батерије, омогућавале такав радијус.

"То је нови скок", рекао је Ченг Кијан, извршни председник ове компаније, у телефонском интервјуу из Токија.

Ова иновација показује да се технологија батерија и потребе за сировинама и даље развијају, и да су у суштини непредвидиве. Светски произвођачи аутомобила настоје да смање трошкове, уз истовремено повећање перформанси електричних возила. Кинеске компаније настављају да предводе ове промене.

Пуњење ће трајати око 15 минута

"Гоушн" очекује да ће њихова ЛМФП батерија коштати пет одсто мање од конвенционалне ЛФП батерије и чак 20 до 25 одсто мање од никл-кобалтних батерија.

ЛМФП батерија може да замени неке никл-кобалтне "са истим перформансама, али нижим трошковима и бољом безбедношћу", објаснио је Ченг. "То је веома привлачно за произвођаче електро-аутомобила и очекујем да ће многе компаније пратити овај тренд."

ЛМФП технологија није нова, али се овакве ћелије традиционално нису користиле на електричним аутомобилима због ниске проводљивости на високим температурама.

Компанија "Гоушн" сматра да је њихова нова батерија, коју назива "астроино", превазишла те техничке изазове. Осим тога, ћелије са додатком мангана створиће стварну прилику за такмичење са осталим технологијама и компанијама.

Како сматра Викторија Хагил, аналитичарка за истраживање батерија у лондонској консултантској кући "Фо моушн", ЛМФП ће заузети шест одсто тржишног удела до 2040. године, вероватно надмашивши друге нове опције, као што су натријум-јонске батерије.

Према ченгу, "астроино" би се могао наћи у масовној производњи већ у другом кварталу следеће године, будући да је батерија прошла све безбедносне тестове. ЛМФП батерије ће се производити у две фабрике у кинеској провинцији Анхуи.

Такође, "Гоушн" планира изградњу фабрике батерија у америчкој држави Мичиген. Компанија је прошле године била осми највећи произвођач батерија на свету, извештава "Блумберг".

Међу предностима ове нове батерије је и могућност брзог пуњења, које ће трајати нешто више од четврт сата.

"Можете да попијете шољу кафе и одморите се на станици за пуњење, а батерија ће се напунити у року од 18 минута", додао је Ченг.

image