Магазин

Ботичелијева "Венера" је постала инфлуенсерка

"Здраво свима, ја сам Венера, имам око тридесет година... Добро, можда мало више. Ја сам виртуелна инфлуенсерка. Водићу вас на путовање кроз Италију и посетићемо најбоље знаменитости," написала је Ботичелијева "Венера" на свом Инстаграму. Јавност и критичари нису одушевљени туристичком кампањом.
Ботичелијева "Венера" је постала инфлуенсерка© Wikimedia Commons/Public Domain

Италијанско Министарство туризма је уложило девет милиона евра у туристичку кампању која представља лик "Венере", са ремек дела ренесансног сликара Сандра Ботичелија, као савремену инфлуенсерку.

Име пројекта је "Open to Meraviglia", што у комбинацији енглеског и италијанског наводно значи "Отворени за истраживање". Ипак, подсекретар Министарства културе и уметнички критичар Виторио Згарби је за портал рекао "La Repubblica" да му име кампање није јасно:

'Не бих превише да противречим својим колегама, али шта значи ово име? Који је ово језик?'

На кампањи се Венера може видети како вози бицикл поред римског Колосеума, једе пасту поред језера Комо и прави селфије поред многих других знаменитости. Обрађене фотографије и снимци кампање се могу видети у многим градовима и на светским аеродромима, али корисници друштвени мрежа и многи критичари уметности су поделили своје мишљење.

Многи пишу да се у појединим видео клиповима уопште не користе фотографије Италије, већ Словеније, као и да постоје одређене граматичке грешке у пропратним текстовима. Историчар уметности Ливиа Гаромерсини је јавно критиковала кампању: 'Где је уметност, где је права промоција у овом хаосу клишеа?'

Додала је да кампања умањује значај културног наслеђа земље на највулгарнији могући начин и поставила је питање о етичкој коректности коришћења Ботичелијеве слике, која званично припада Уфици галерији у Фиренци.

Бројни корисници друштвених мрежа остављају коментаре у којима саркастично исмевају пројекат, сматрајући да није било неопходно користити лик "Венере" на овакав начин. Многи

'Молим вас појачајте контраст на следећим фотографијама, нисам довољно ослепео. Хвала.'

'Ботичели се преврће у гробу...'

'Не пуштајте је у Фиренцу!'

'Када би могла, Ботичелијева 'Венера' би поново изашла из морске пене и ударила вас шкољком.'

Градоначелник Фиренце Дарио Нардеља је јавно објавио своје мишљење по питању коришћења једне од најпознатијих слика за промотивну кампању: 'Боримо се против комерцијалне експлоатације која исмева наше уметничке драгоцености,, као што су кецеље које показују Давидове гениталије или гротескне репродукције ремек дела у глупим позама.'

image