Магазин

"Аурус Сенат" - Путинова "звер" на четири точка

Николај II, први руски монарх, заменио је кочију за "Делоне-Белвил" и "Мерцедес", Владимир Лењин је био велики поштовалац "Ролс-Ројса", а Владимир Путин је одабрао "Аурус Сенат". Ова "звер" домаће производње пружа све што се од једног аутомобила може пожелети - безбедност, која је на првом месту, брзину, као и максималну удобност. Чиме је то "Сенат" очарао Владимира Путина, али и његовог севернокорејског госта, Ким Џонг Уна?
"Аурус Сенат" - Путинова "звер" на четири точка© Риа Новости / Сергей Савостьянов

Посета севернокорејског лидера Ким Џонг Уна Русији ових дана једна је од главних тема у медијима, а посебну пажњу шефа ове азијске државе привукао је и Путинов аутомобил, "Аурус Сенат". На космодрому Восточни, руски председник Владимир Путин Киму је демонстрирао раскошан дизајн и удобност свог луксузног возила, а након кратког разговора о карактеристикама ове "звери" на четири точка руске производње, њих двојица дружење наставили на свежем ваздуху.

"Аурус Сенат" - омиљени аутомобил Владимира Путина

"Аурус" је први руски бренд луксузних аутомобила, а светску славу стекао је након што је председник Владимир Путин одабрао возило баш овог произвођача за сопствене, и потребе других високопостављених чланова свог кабинета. Лимузину премијум класе "Аурус Сенат" руски председник први пут је користио током своје инаугурације 7. маја 2018. године, када се и заљубио у перформансе овог четвороточкаша. Од тада, његов блиндирани "љубимац" путује свуда са њим, а Путин га са поносом представља као право ремек-дело домаће аутомобилске индустрије. Чак и својим именом бренд "Аурус" буди асоцијације на луксуз и порекло, будући да је оно настало спајањем латинске речи аурум, која значи злато и назива државе Русије.

Руска "звер" на четири точка

"Аурус Сенат" је права звер у свету аутомобилизма: дуг је невероватних седам метара, тежак чак шест тона и покреће га хибридни V12 мотор од најмање 600 (а можда чак и 800) коњских снага са деветостепеним аутоматским мењачем. Од нуле до "стотке" "Сенат" тиже за само шест секунди, док је максимална брзина ограничена на око 250 километара на час. Пнеуматици "Ауруса" израђени су специјално за председника Руске Федерације, а чак и при њиховом оштећењу или губитку притиска, возило и даље може да настави да се креће захваљујући посебним унутрашњим потпорама.

Безбедност на првом месту

За потребе руског председника, "Аурус Сенат" је опремљен по највишим стандардима заштите, а његова каросерија је неуништива у случају било каквих непредвиђених околности или покушаја непријатељских напада. Аутомобил је блиндиран са свих страна, резервоар је заштићен посебном технологијом како би се спречило евентуално цурење горива, а у возилу постоји и излаз у случају опасности или блокаде врата. Путници у возилу су заштићени и од тровања опасним гасовима захваљујући систему дистрибуције свежег ваздуха у ентеријер, а лимузина има и сопствени систем за гашење пожара.

Занимљиво је и да је онемогућена синхронизација мултимедијалних уређаја "Сената" са паметним телефонима - а све са циљем заштите података и спречавања "хаковања" система. На порталу једног ауто дилера наводи се да укупно постоји чак 14 специјалних безбедносних компоненти.

Аутомобил је ствар имиџа

На своју прву инаугурацију Владимир Путин дошао је у "Мерцедесу" W140, и још дугих 11 година ни један аутомобил није могао да замени добре, старе и надасве поуздане немачке аутомобиле. Ипак, власти су биле свесне да је за имиџ државе, као и њеног лидера, веома важно и порекло аутомобила.

Претпоставља се да је повод за прелазак на возило домаће производње својевремено било писмо једног новинара, који је 2011. године тадашњем председнику Дмитрију Медведеву (који је државу водио између два мандата Владимира Путина) предложио да се за потребе израде председничких аутомобила користи фабрика возила "ЗИЛ".

"ЗИЛ" није добио такву прилику, случајно или не, али те исте године државни врх иницирао је покретање домаћег пројекта "Кортеж", који је касније прерастао у "Аурус". Од тада, безбедност највиших званичника Руске Федерације је у рукама лидера домаће аутомобилске индустрије, а како ствари стоје, тешко да ће иједан произвођач надмашити перформансе ових четвороточкаша.

image