Свет

НАТО одржава највећу ваздухопловну војну вежбу, домаћин Немачка

Вежба ће бити импресивна и показати да је НАТО територија политичка црвена линија, кажу амерички и немачки војни званичници
НАТО одржава највећу ваздухопловну војну вежбу, домаћин Немачкаwww.globallookpress.com © © Kay Nietfeld

Немачка ће бити домаћин највеће ваздухопловне војне вежбе изнад Европе у историји Алијансе, најављено је данас, а пренео је "Дојче веле".

Војна вежба "Бранилац неба 23" почеће у понедељак, имаће 10.000 учесника, а учествоваће 250 ваздухоплова из 25 земаља. Биће то симулација одговора на напад на територију чланице НАТО.

Сједињене Америчке Државе послаће 100 ваздухоплова и 2.000 војног особља за учешће на овој вежби.  

"Показујемо да је НАТО територија наша црвена линија, да смо спремни да бранимо сваки центиметар те територије", рекао је генерал-потпуковник немачког ваздухопловства Инго Герхарц.

Он је додао да се неће изводити летови изнад, на пример, Калињинграда, јер је намера одбрамбена, како је навео. Виши немачки војни званичник којег цитира "Дојче веле" истакао је да је вежба осмишљена да покаже одбрамбени став према Русији.    

Америчка амбасадорка у Немачкој Ејми Гутман описала је предстојећу вежбу као импресивну за сваког ко је буде гледао, "а не терамо никог да је гледа", додајући да ће она без сумње показати спремност и брзину савезника окупљених у НАТО да пруже први одговор.

"Била бих изненађена када било који светски лидер не би приметио шта она показује у смислу духа ове алијансе, који показује њену снагу. А то укључује и Путина", рекла је новинарима Гутман.

Герхарц је изјавио да ће одржавање вежбе мало утицати одвијање цивилног ваздушног саобраћаја и да ће се радити највише о минутима.

И командант америчке Националне гарде Мајкл Лох сагласио се да се очекују минимална ометања цивилног ваздушног саобраћаја.

Међутим, синдикат немачких контролора лета ГДФ очекује да војна вежба има огроман утицај на цивилне летове. Председник синдиката Матијас Мас навео је да је организација за контролу ваздушног саобраћаја "Евроконтрол" прорачунала да ће дневно бити 50.000 минута кашњења.  

image